Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2008

Στην αρχαια ελληνικη μυθολογια ο Διας κοιμηθηκε με την Θεμιδα, την θεα της δικαιοσυνης.Το αποτελεσμα ηταν μια εγκυμοσυνη (μιας και ο Διας φημιζονταν για την γονιμοτητα του ) και λιγο πιο μετα τρεις κορες: η Ατρομος, η Κλωθω και η Λαχεση ,γνωστες και ως μοιρες. Με την γεννηση τους η παντοδυναμια του Διος εληξε, εκεινος που συνεζευξε το συμπαν πλεον υποτασονταν στην δυναμη της μοιρας.Η νομοτελεια που παρουσιαζεται στον μυθο αυτο καθε αλλο παρα τυχαια ειναι.Οι ανθρωποι δημιουργησαν αυτην την ιστορια για να εξηγησουν την αδυναμια τους να καθορισουν το πεπρωμενο τους.Το παρελθον δεν μπορει να αλλαξει(Ατροπος:δεν υπαρχι τροπος) ,το παρον κατευθεινεται απο πολλες συγκυριες(Κλωθω: η πραξη της δημιουργιας ενιαιου νηματος απο πολλες διαφορετικες ινες) και το μελλον που ποτε δεν μπορει να προβλεφθει (Λαχεσις: η τυχη).

Ο συγχρονος ανθρωπος εχει απαλαξει τον εαυτο του απο τετοιες δοξασιες.Η λογικη υπαγορευει πως εμεις οι ιδιοι δημιουργουμε το πεπρωμενο μας.Το παρελθον μας ειναι το παρον που δεν συμπιπτει με την παρουσα χονικη στιγμη, το παρον μας ειναι οι επιλογες μας και το μελλον ειναι ο καρπος των πραξεων μας. Ομως . με το να αποδεχομαστε πως ετσι ειναι , θεωρουμε δεδομενο οτι παντοτε μας δινονταν επιλογες, οτι δηλαδη το παρελθον μας το εχουμε ορισει εμεις.Κατι τετοιο ειναι ατοπο, μιας και δεν επιλεξαμε να υπαρχουμε ουτε να γεννηθουμε απο συγκεκριμενους γονεις , στο συγκεκριμενο χρονικο διαστημα της ανθρωπινης ιστοριας ουτε τις συγκυριες που συνεπεσαν με την γεννηση μας.Αποδειξη:ολοι θα ειχαμε γεννηθει πλουσιοι,υγειοις , εξυπνοι και ομορφοι.

Το παρελοθον μας και δει η παιδικη μας ηλικια μας καθοριζουν.Δεν την επιλεξαμε αλλα ζουμε συμφωνα με τις επιταγες της.Υπαρχουμε μονο ως συμπληροματα των προγονων μας ακομα και οταν προσπαθουμε να ξεφυγουμε απο την μοιρα τους.Οι συγχρονοι το ονομαζουν ψυχολογικα τραυματα.Αυτο που λεω βεβαια μπορει να θεωρηθει ως αντιθετο με το δικαιομα επιλογης.Οχι εγω το μονο που ισχυριζομαι ειναι πως το ευρος των επιλογων μας ειναι καθορισμενο.Στην φυσικη μαθαινουμε πως για καθε δραδη υπαρχει μια αντιδραση.Ετσι λοιπον οι πραξεις μας ειναι κατα κυριο λογο αντιδρασεις στα ερεθισματα του περιβαλλοντος μας.Οι πραξεις αυτες ποικιλουν μεν αλλα δεν ειναι αυθυρπαχτες δε.

Δεν υπάρχουν σχόλια: